درآمد در معاملات کپی 

توسعه شبکه های اجتماعی نیز معاملات در بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار داده است. محبوبیت رو به رشد تجارت اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا حتی کسانی را که دانش شان از بازارها حداقل است، کسب کنید. معامله گران ظرایف استراتژی های خود را در تجارت شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، اظهار نظر می نویسند و حتی دسترسی به اطلاعات مربوط به معاملات خود را به صورت آنلاین (برای کمیسیونی در مورد سود یا هزینه ماهانه) فراهم می کنند.

سازوکارهای اصلی اجرای معاملات اجتماعی،  معاملات کپی یا تجارت اجتماعی است. معاملات کپی به شما کنترل بیشتری بر معاملات می دهد، چرا که به شما اجازه می دهد تا نه تنها معامله گران را انتخاب کنید که معاملات آنها را کپی خواهید کرد، بلکه انواع معاملات را نیز انتخاب کنید. بر خلاف آن ، معاملات آینه شامل باز کردن معاملات در تمام سیگنال های تجاری ورودی ، و در نتیجه سپرده بسیار بزرگتر

در این مقاله در مورد معاملات کپی به عنوان قابل دسترس تر و راحت تر در مرحله اولیه تجارت اجتماعی صحبت خواهیم کرد.

معاملات کپی چیه؟

معاملات کپی یک روش معاملات در بازارهای مالی است که به شما اجازه می دهد تا به طور خودکار معاملات معامله گران دیگر را به حساب خود کپی کنید

چگونه شروع به استفاده از معاملات کپی کنیم ؟

در برخی موارد، شما به سادگی دانلود و نصب نرم افزار ارائه شده توسط شرکت ارائه دهنده سیگنال را انجام می دهید و شروع می کنید .

اما اکثر سرویس های کپی در حال حاضر در حال حرکت به نسخه وب هستند. یعنی باید به حساب شخصی خود بروید، معامله گرانی را که در آنها مشترک میشوید انتخاب کرده و معامله ها به صورت خودکار کپی خواهند شد.

مزایای استفاده از معاملات کپی

  • الزامات اولیه پایین در دانش و تجربه، و همچنین در سرمایه راه اندازی. از آنجا که معاملات کپی خودکار است، زمان کمی طول می کشد: شما می توانید به طور همزمان تجارت و یادگیری داشته باشید .
  • معامله گران با تجربه می توانند سود اضافی برای ارائه اطلاعات در مورد معاملات خود کسب کنند.
  • کنترل کامل بر معاملات. شما می توانید مقدار و تعداد تراکنش ها، کپی مستقیم یا معکوس، محدوده زمانی برای کپی کردن و همچنین غیرفعال کردن کپی در هر مرحله را انتخاب کنید.
  • قابلیت کپی کردن معاملات چند معامله گر در یک زمان.


معایب تجارت کپی

  • معامله گر که از سیگنال هایش استفاده می کنید ممکن است اشتباه باشد. از آنجا که معامله گران موفق با تجربه معمولاً سپرده بزرگی در اختیار دارند تا تجارت کنند، چند معامله از دست دادن برای او حیاتی نیست. برای یک تاجر تازه کار، دو یا سه معامله ناموفق می تواند به معنای از دست دادن کل سپرده باشد.
  • اگر شما قصد تجارت خود را در طول زمان، شما باید به رها کردن معاملات کپی – حداقل، تنها در این نوع از معاملات درگیر نیست.
  • برخی از پلتفرم های تجاری باید تمام وقت در بازار گنجانده شوند (معمولاً ۲۴/۵). این است که کامپیوتر شما باید تمام این مدت روشن باشد، و نرم افزار تجاری در حال اجرا باشد.

نحوه انتخاب یک شرکت ارائه دهنده سیگنال

شاخص های ساده و قابل اعتماد در هنگام انتخاب یک شرکت ارائه دهنده سیگنال (اغلب کارگزار است) زمان وجود در بازار و بررسی در مورد آن است. اما خوب خواهد بود که چند ظرایف دیگر را در نظر بگیرید:

  1. . شرکت  ثبت شده و کجا؟ مجوز داره؟
  2. خدمات بر چه مجموعه ای از ابزارها ارائه می شود؟ آیا پشتیبانی در دسترس است و چگونه با آن تماس بگیرید (تلفن، چت، ایمیل و غیره  )؟ کدام کارگزاران همکاری ارائه می شوند و کدام پلتفرم های تجاری پشتیبانی می شوند؟ آیا صحت پیروی از عملیات مدیر بالاست؟
  3. موضوع راحتیه . از شرکت هایی که معیارهای فوق را برآورده کردند، شرکتی را انتخاب کنید که رابط وب سایت و تنظیمات نرم افزاری ساده و راحت، اجزای اجتماعی (چت، تجارت شبکه اجتماعی، خوراک خبری و غیره) را ارائه  می دهد.

نحوه انتخاب معامله گر برای معاملات کپی

در هنگام انتخاب معامله گر که معاملات شما کپی خواهد شد، پارامترهای زیر کمک خواهد کرد: 

  • مدت زمان سابقه معاملات، با شروع از 1 سال؛
  • تعداد مشترکان در زنجیره های خرده فروشی — تعداد کمی به یک معامله گر بد مشترک خواهد شد ؛
  • نوع و تعداد معاملات: تعداد معقولی از معاملات حجم کوچک (برای مقدار کمی از پول) انتخاب خوبی برای مبتدی است؛
  • ثبات مهم تر از سودآوری است! اگر یک معامله گر در چند ماه گذشته به طور مداوم سود نشان داده باشد، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم این امر در آینده ای نزدیک تغییر خواهد کرد. شاخص های پایداری می توانند باشند:
  • حداقل 60 درصد از کل معاملات معامله گر باید سودآور باشد (هر چه بیشتر، بهتر باشد)؛
  • حداکثر کاهش (شاخص زیان های احتمالی) ۲۵٪ وکمتر است؛
  • درآمد ماهانه 10 تا 30 درصد.
  • معامله گر با چنین یا شاخص های مشابه در مدیریت ریسک خوب است.
  • مقدار توصیه شده برای کپی (اگر آن را نشان داد) به شما کمک خواهد کرد تا معامله گر مطلوب برای بودجه خود را انتخاب کنید. اگر مبلغ مشخص نشده است – با معامله گر تماس بگیرید و مشورت کنید. در موارد شدید، شما تقریبا می توانید مقدار را با نگاه کردن به تعداد و مدت معاملات معامله گر، و مقدار معاملات در تاریخ معاملات ارائه شده تخمین بزنید.

تاریخچه معاملات کپی

معاملات کپی به عنوان یک سرویس مستقیم برای سرمایه گذاران خرده فروشی و اصطلاح “تجارت کپی”  است.

قبل از ظهور اینترنت، معامله گران معاملات بالقوه خود را از طریق خبرنامه های سنتی به خوانندگان خود  ابلاغ کردند یا همانطور که ما آنها را اکنون می نامیم، “مشترکان”؛ ما اکنون در مورد روزهای خوب قدیمی وال استریت  “کلاسیک”  صحبت می کنیم.

در نهایت در حدود پایان دهه ۹۰ یک اتاق تجاری رسمی ایجاد شد  که روی همین اصل کار می کرد: یک معامله در یک «اتاق مجازی» اجرا و اعلام شد و به درخواست معامله گر می توان این معامله را برای او بازتولید کرد. این مفهوم همان طور که شرکت کنندگانش اظهار نظر می کردند محبوبیت پیدا کرد، با یکدیگر تعامل داشتند، سوالاتی پرسیدند و غیره،  و در نهایت هزینه ای برای این سرویس هزینه شد.

مانند بیشتر ایده های ارزشمند، این ایده در طول زمان به چیزی بیشتر تکامل یافته است. مفهوم تکرار خودکار موقعیت های باز و بسته یک معامله گر به محصولی از توسعه طبیعی جامعه تجاری تبدیل شده است؛ تنها سوال این بود که چگونه چنین سیستمی را ایجاد کنیم تا این فعالیت به صورت خودکار انجام شود؟

چندی بعد، تا سال ۲۰۰۵، به لطف توسعه تجارت خودکار، که با نام تجارت الگوریتمی نیز شناخته می شود، مفاهیم تجارت کپی و تجارت آینه به طور رسمی شکل گرفت. در آن زمان معاملات آینه ای در کانون توجه قرار داشت و به اولین استراتژی تبدیل شد که فرصتی را برای تکرار استراتژی معامله گر فراهم کرد (اما باز و بسته شدن موقعیت ها را دقیقاً کپی نکرد).

در حال حاضر در سال ۲۰۱۰، بسیاری از کارگزاران مالی شروع به ارائه خدمات تجاری کپی، به ویژه در بازار ارز (فارکس) کردند.

چگونه در معاملات کپی پول در آوریم؟ 

  • اگر شما راهنمای دقیق ما را به ETFs (صندوق مبادله معامله) و صندوق های مشترک خوانده اید، شما در حال حاضر باید درک از چگونگی  کپی کردن داشته باشد.
  • سود سرمایه: فرض کنید شما 5000 پوند در یک سبد معاملات کپی شامل 25 سهام مختلف سرمایه گذاری کنید. در پایان سال اول، ارزش کل سهام 10 درصد افزایش یافت. بنابراین ارزش سبد تجاری کپی شما در حال حاضر 5500 پوند است. اگر شما از موقعیت خود برداشت کنید، سود سرمایه شما 500 پوند خواهد بود.
  • سود سهام: اگر سبد معاملاتی شما حاوی سهام سود سهام باشد، آنگاه حق سهم خود را خواهید داشت (بر خلاف یک ETF (مبادله-tradedfund) یا صندوق مشترک، سود سهام شما به محض توزیع توسط شرکت پرداخت خواهد شد. از نظر اینکه چقدر دریافت خواهید کرد، متناسب با مبلغی خواهد بود که در یک سهام خاص پرداخت سود سهام سرمایه گذاری کرده باشید.

نکته مهم: برای کاهش خطر قرار گرفتن بیش از حد در معرض یک معامله گر کپی واحد، ممکن است ارزش تنوع بخشیدن به فعالیت های چند سرمایه گذار مختلف را داشته باشد.

چه هزینه هایی به اطای کپی باید پرداخت؟

اگر شما از LiteFinance استفاده میکنید، هیچ کمیسیونی وجود ندارد — بنابراین شما هنوز هم از سهام تجاری بدون کمیسیون بهره مند می شوید.

استنباط 

به طور کلی سبدهای معاملات کپی جایگزین جالبی برای دیگر جریان های درآمد منفعل مانند ETFs ((صندوق مبادله شده) و صندوق های مشترک هستند.

دلیل این است که شما شخصا قادر خواهید بود برای انتخاب یک معامله گر با تجربه .

این به این دلیل است که شما می توانید نمونه کارها راخود تنظیم کنید. به عنوان مثال، در حالی که شما ممکن است به 90٪ از خرید سهام معامله گر موافقت کنید ویا خیر .

اگر چنین است، شما می توانید به صورت دستی از این موقعیت ها خارج شده و بقیه نمونه کارها را فعال نگه دارید! به همین ترتیب، شما می توانید سهام هر شرکتی را به انتخاب خود خریداری کنید.

فقط مطمئن شوید که خطرات تجارت کپی را درک می کنید. در نهایت ، فقط به این دلیل که سرمایه گذاررا شما انتخاب می کنید در این دقت کنید که سابقه بی عیب و نقص در سهام و فضای سهام به این معنا نیست که این به طور نامحدود ادامه خواهد داد.

Share this article
Shareable URL
نوشته قبلی

چگونه پول پس انداز کنیم 

نوشته بعدی

ساعات کار بازار فارکس — چه باید بدانید؟

دیدگاهتان را بنویسید
ادامه مطلب را بخوانید