چگونه پول پس انداز کنیم 

اگر قبلاً به اطلاعاتی در مورد چگونگی برنامه ریزی صحیح بودجه شخصی علاقه مند بوده اید و مقالاتی در این زمینه مطالعه کرده اید، احتمالاً این تز را به یاد دارید که 10٪ از درآمد خود را باید هر ماه کنار بگذارید. بسیاری از کارشناسان مالی خاطرنشان می کنند که از این طریق فرد می تواند به سرعت یکایمنی مالیبرای خود ایجاد کند. می توانید نه تنها برای یکروز ضروریپول کنار بگذارید، بلکه همچنین می توانید  خرید بزرگی انجام دهید که نمی توانید با یک حقوقآن را بخرید“. در هر صورت با داشتن یک ذخیره استراتژیک مالی در خانه، مطمئن باشید فردا هر موقعیت ناخوشایندی برای شما به یک فاجعه شخصی تبدیل نمی شود. 

چقدر پول برای پس انداز 

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه پول خود را پس انداز کنید، باید بدانید که چقدر پس انداز کنید. بستگی به این دارد که می خواهید برای چه چیزی پس انداز کنید: برای چیزی خاص یا فقط برای سرگرمی. حداقل 10٪ از درآمد خود را در هر ماه نباید خرج کنید – آن را یک “قانون طلاییبرای خود قرار دهید. آنها پول را گرفتند، یک دهم شمارش کردند، آن را برداشتند و فراموش کردند. اگر خودکنترلی کافی دارید، می توانید پول را در خانه ذخیره کنید. اگر می ترسید که وسوسه خرج کردن مالی زیاد شود، از خدمات بانک ها استفاده کنید. سپرده ای باز کنید که می توانید هر ماه مبلغی را که تصمیم دارید پس انداز کنید به آن واریز کنید. 

چگونه پس انداز کنیم 

برای اینکه پس انداز پولی واقعا موثر باشد، باید بودجه خود را به وضوح برنامه ریزی کنید. برای شروع، فقط سعی کنید روزانه  هزینه های خود را بنویسید. رسید خریدهایتان را  نگه دارید، در مورد رفتن به بازار، پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی و غیره یادداشت بردارید. پس از چند ماه کنترل کامل امور ، می توانید هزینه های بیهوده و غیرضروری را محاسبه کنید که بدون دردسر قابل حذف هستند. 

پس انداز را یاد بگیرید. هنگام خرید یک لیست خرید تهیه کنید و به آن پایبند باشید. از هزینه های غیرضروری چشم پوشی کنید و  خریدهای خودجوش و غیره را انجام ندهید . شما با این کار قادر خواهید بود مقدار زیادی از منابع مالی را که به “اشتباه” خرج میکنید را  پس انداز کنید. 

کجا پول پس انداز کنیم 

اگر یک خرید عمده را برنامه ریزی کرده اید، که برای آن باید حداقل 2-3 سال پول جمع آوری کنید، مطمئن شوید که پول شما به بانک می رسد. یک ساختار مالی قابل اعتماد را انتخاب کنیدیک بانک با شهرت خوب و مسئول در برابر مشتریان خود.  سپرده باز کنید. لازم است نه تنها دسترسی خود را به پول معوق محدود کنید، بلکه نباید به این ترتیب تورم به مرور زمان پول شما را بی ارزش کند .  سود سپرده می تواند در حساب باقی بماند یا به عنوان درآمد اضافی استفاده شود. 

برای چه چیزی می توانید پول پس انداز کنید 

برای اینکه یاد بگیرید چگونه در پول خود صرفه جویی کنید، باید خودتان اهداف خود را تعیین کنید. یعنی چرا این کار را می کنید، قصد دارید در آینده برای چه موضوعی پول خرج کنید. هر چه هدف شما مشخص تر و واضح تر باشد، پس انداز کردن و رها کردن درصد معینی از درآمدتان برای مدتی آسان تر خواهد بود. همچنین هدف می تواند در این مورد نقش روانشناختی مهمی را ایفا کند: وقتی می دانید چه می خواهید، گرفتن و خرج کردن پولی که در رویای آینده شما گنجانده شده است، دشوارتر است. شما می توانید برای هر چیزی پس انداز کنید: از یک لپ تاپ خوب و یک ابزار گران قیمت گرفته تا یک ماشین و آپارتمان خوب در منطقه مورد علاقه تان. 

  

نحوه کنار گذاشتن پول از چک حقوق 

  

برای جلوگیری از وسوسه خرج کردن پول اضافی بلافاصله پس از دریافت حقوق، مبلغی را که از قبل برنامه ریزی کرده اید در حساب بانکی خود کنار بگذارید. اگر از بانکداری آنلاین استفاده می کنید و حقوق خود را با کارت نقدی دریافت می کنید، می توانید یک پرداخت خودکار را در سیستم تنظیم کنید که با دریافت وجه روی کارت، 10٪ (یا مبلغی که تعیین کرده اید) از مبلغ به شما منتقل شود.البته پیش بینی همه شرایط غیرممکن است. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که اکنون و امروز نیازی به پول معوق ندارید. 

  

نکته: هزینه های خود را عاقلانه در نظر بگیرید. این تنها راهی است که می توانید به سرعت یاد بگیرید که چگونه امور مالی و هزینه ها را برنامه ریزی کنید. آمارها نشان می دهد که تقریباً هر شخصی تا 30 درصد از پولی را که به دست می آورد بیهوده خرج می کند. آن را چک کنید و خودتان ببینید! 

Share this article
Shareable URL
نوشته قبلی

چگونه در پول خود صرفه جویی کنید و اگر می خواهید خرج کنید چه کاری باید انجام دهید

نوشته بعدی

درآمد در معاملات کپی 

دیدگاهتان را بنویسید
ادامه مطلب را بخوانید