اینده داو چیست؟ 

تعریف

داو اتی معاملات کالا هستند، با قیمت های تعیین شده و تاریخ برای تحویل در اینده. انها سرمایه گذاران را قادر می سازد تا ارزش اینده سهام را  پیش بینی یا در نظر بگیرند.

Takeaways کلیدی

  • داو اتی معاملات کالا هستند، با قیمت های تعیین شده و تاریخ برای تحویل در اینده.
  • انها به سرمایه گذاران اجازه می دهند تا ارزش اینده سهام را پیش بینی یا حدس بزنند.
  • قرارداد اتی یک توافق قانونی الزام اور بین دو طرف است که می تواند افراد یا موسسات باشد.
  • با این توافقنامه، این نهادها موافقت می کنند که پول یا دارایی ها را بر اساس قیمت های پیش بینی شده یک شاخص اساسی مبادله کنند.
  • معاملات اتی داو هر روز در هیئت تجاری شیکاگو (CBOT) در ساعت 7:20 صبح به وقت مرکزی اغاز می شود.

تعریف و نمونه ای از اینده داو

در میانگین صنعتی داو جونز (DJIA) و شاخص های Standard & Poor’s (S&P) 500، معاملات کالا را پیدا خواهید کرد. این جایی است که شما می توانید قراردادهای اتی کالا را در شاخص به جای خرید اوراق بهادار معامله کنید.

اگر شما قرار گرفتن در معرض کمی به بازار اتی، شما ممکن است، در ابتدا، احساس سر در رفته توسط داو اینده. برای کمک به ارائه وضوح، در اینجا برخی از اصول اولیه است.

نام انگلیسی: Dow Jones Futures

Dow Futures چگونه کار می کند

برای درک چگونگی کار Dow Futures، یک رویکرد اساسی این است که به یک کشاورز و یک خواربار فروش فکر کنید. افراد در مواد غذایی می دانند که کشاورز به زودی محصول سویا را برداشت خواهد کرد، بنابراین انها پیشنهاد می کنند که در ماه ژانویه 100 بوشل سویا را به قیمت 900 دلار خریداری کنند.

اگر کشاورز موافقت کند، قرارداد انجام شده است و هر طرف منتظر ژانویه است. مهم نیست که قیمت سویا در ماه ژانویه، قیمت تعیین شده چیزی است که مواد غذایی پرداخت می کند.

قرارداد اتی یک توافقنامه قانونی الزام اور بین دو طرف (که می تواند افراد یا موسسات باشد) است که در ان انها موافقت می کنند که پول یا دارایی ها را بر اساس قیمت های پیش بینی شده یک شاخص اساسی مبادله کنند.

توجه داشته باشید

اینده نباید با آپشن های اینده اشتباه گرفته شود. آپشن ها مشتقات بازار اتی هستند که بازار و مبادله خود را دارند. آپشن ها خریداری می شوند تا به دارنده حق – اما نه تعهد – برای اعمال شرایط معامله کالا. در قرارداد اتی، هر دو طرف موظف به انجام بخشی از معامله هستند.

معاملات اتی داو کجا معامله می شود؟

موقعیتی که شما در یک تجارت می گیرید قیمت خریدی است که با فروشنده توافق کرده اید. قراردادهای اتی داو در یک مبادله معامله می شود، به این معنی که مبادله کسی است که شما با ان معامله می کنید زمانی که موقعیت خود را (قیمت و قرارداد خود) بر روی کالا ایجاد می کنید.

مبادله برای حفظ تجارت عادلانه و از بین بردن ریسک وجود دارد – مانند یک طرف که قرارداد را تحویل نمی دهد. با پاک کردن تمام قراردادهای اتی از طریق مبادله، این ریسک حذف می شود زیرا مبادله برای تضمین هر موقعیت است.

چه زمانی می توانید تجارت کنید؟

معاملات اتی داو هر روز در هیئت تجاری شیکاگو (CBOT) در ساعت 7:20 صبح به وقت مرکزی (8:20 صبح به وقت شرقی) اغاز می شود که یک ساعت و ده دقیقه قبل از باز شدن بازار سهام است.1 این اجازه می دهد تا معاملات انجام شود تا خبرنگاران و متخصصان بتوانند ایده ای از احساسات بازار (نگرش سرمایه گذاران در مورد قیمت ها و پتانسیل بازار) داشته باشند.

احساسات بازار بی ثبات است – اگر یک شرکت درامد عظیم را گزارش کند و Dow Futures به سرعت افزایش یابد، شانس خوبی وجود دارد که بازار سهام نیز افزایش یابد. اگر یک رویداد اب و هوایی غیرمنتظره خطوط اصلی حمل و نقل را قبل از باز شدن بازار سهام تعطیل کند، می تواند باعث کاهش Dow Futures شود، زیرا سرمایه گذاران شروع به پیش بینی مشکلات می کنند. این احتمال را ایجاد می کند که سهام نیز پس از زنگ باز شدن زنگ سقوط کند.

خرید اتی با اهرم

داو فیوچرز دارای اهرم داخلی است، به این معنی که معامله گران می توانند از پول قابل توجهی کمتر برای تجارت اتی استفاده کنند در حالی که بازده یا زیان نمایی دریافت می کنند. این می تواند به معامله گران اجازه دهد تا پول قابل توجهی بیشتر از نوسانات قیمت در بازار نسبت به انچه که می توانند به سادگی با خرید سهام به طور کامل انجام دهند.

توجه داشته باشید

قراردادهای اتی داو جونز از ضریب 10 استفاده می کنند (اغلب 10 به یک اهرم یا اهرم 1000٪ نامیده می شود). به عنوان مثال، اگر Dow Futures در حال حاضر در 6000 معامله می شود، یک قرارداد اتی واحد ارزش بازار 60،000 دلار خواهد داشت. برای هر 1 دلار (یا “نقطه” همانطور که در وال استریت شناخته می شود) DJIA نوسان می کند، یک قرارداد Dow Futures دارای افزایش یا کاهش 10 دلار است.

در نتیجه، یک معامله گر که معتقد بود بازار در حال افزایش است، می تواند به سادگی Dow Futures را با مقدار کمتری پول به دست اورد و در نتیجه عامل اهرم سود زیادی کسب کند.

به عنوان مثال، اگر بازار از 8000 فعلی به سطح 14،000 بازگردد، هر قرارداد اتی داو 60،000 دلار ارزش (6000 نقطه افزایش x 10 عامل اهرم = 60،000 دلار) به دست می اورد. شایان ذکر است که برعکس نیز می تواند به راحتی اتفاق بیفتد. اگر بازار سقوط کند، معامله گر Dow Futures می تواند مبالغ زیادی از پول را از دست بدهد.

Share this article
Shareable URL
نوشته قبلی

یک نگاه کلی به بازار املاک در ایران

نوشته بعدی

پنج طریقه خلاقانه برای کسب درآمد در ایران: از روش‌های سنتی تا مدرن

دیدگاهتان را بنویسید
ادامه مطلب را بخوانید