ساعات کار بازار فارکس — چه باید بدانید؟

شما در نهایت تصمیم به تبدیل شدن به بخشی از جهان همیشه در حال تغییر فارکس گرفته اید، اما درک برخی از مفاهیم هنوز هم کمی از یک چالش است؟ شما اولین کسی نیستید که این موضوع را دارید تجربه می کنید بلکه تجارت فارکس بزرگترین بازار در سراسر جهان است، اما نیاز به فداکاری زیادی از سرمایه گذاران برای درک همه چیز دارد.

مبدل منطقه زمانی

مبدل منطقه زمانی
تاریخ را انتخاب کنید
زمان را انتخاب کنید
تبدیل از

 

آیا می دانستید که بازار 24 ساعت در روز باز است؟ این چیزی است که بسیاری از تازه واردان بازار متوجه آن نمی شوند. بله، برخی از بازارها هستند که از اوایل صبح تا اواخر شب ها باز هستند، اما به دلیل جغرافیای زمین، تجارت فارکس در واقع به مدت ۲۴ ساعت قابل دسترسی است. دلیل باز بودن بازار فارکس به مدت ۲۴ ساعت بسیار ساده است. زمین به طور مداوم در حال چرخش است و هنگامی که یک بازار در یک بخش از زمین بسته می شود، بازار دیگری باز می شود. اینها چیزی است که به آنها جلسات بازار گوییم.

اما، این تنها دلیلی نیست که شما باید ساعت های عملیاتی بازار فارکس را بدانید. با استفاده از این واقعیت است که بازار به مدت 24 ساعت باز باقی می ماند، شما می توانید بسیاری با تجارت فارکس در هر زمان از روز بهره مند شوند، با باز کردن موقعیت هر زمان که شما تغییرات است که شما به دنبال سود هستید .

بنابراین، اگر شما جدید به بازار معاملات اضافه شده اید ، شما به جای مناسب آمده اید. امروز در مورد هر جنبه مهم ساعات معاملاتی بحث خواهیم کرد.

هاب های معاملاتی فارکس و ساعات کار آنها

در دنیای تجارت فارکس، چهار هاب تجاری بزرگ فارکس وجود دارد، آنها، لندن، سیدنی، نیویورک، و توکیو هستند. آنها در زمان های مختلف باز هستند، اما به دلیل جغرافیا، معامله گران می توانند در همه زمان ها در این بازار سرمایه گذاری کنند. بازار در نقاط مختلف جهان از ساعت 5 بعد از ظهر EST در روز یکشنبه، تا ساعت 4 بعد از ظهر EST در روز جمعه باز می ماند. به این دلیل، در هر لحظه از روز، حداقل یک بازار پیدا خواهید کرد که باز است. بازار در حال باز شدن است با شروع از منطقه استرالیا و آسیا، و سپس به دنبال آن اروپا، و در نهایت، آمریکای شمالی است.

لندن


لندن شناخته شده است که غالب در بازارهای ارز در سراسر جهان است، به همین دلیل مهم است که بدانید بازار فارکس چه ساعت هایی در اینجا فعال است. بازار در اینجا ساعت ۳ صبح باز می شود و ظهر (به وقت EST) بسته می شود. لندن به عنوان پایتخت تجاری مرکزی جهان شناخته شده است، و نه به دلیل اشتباه. این در واقع حدود 43٪ از معاملات جهانی را شامل می شود، که تعداد زیادی است.

به دلیل بانک مرکزی انگلستان که بانک مرکزی این کشور است، لندن تأثیر زیادی بر نوسانات ارز در سراسر جهان دارد. بانک مرکزی انگلستان کسی است که نرخ بهره را تعیین می کند و سیاست های GBP، واحد پول ملی این کشور را کنترل می کند. همچنین این یک واقعیت بسیار شناخته شده است که لندن سرچشمه روند فارکس در سراسر جهان به دلیل تاثیر است که آن را بر حوادث در حال انجام در سراسر جهان است.

سیدنی


در سیدنی استرالیا ساعات بهره برداری بازارهای فارکس از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۲ صبح (به وقت EST) است. سیدنی در حالی که در مورد بازارهای مگا معاملات فارکس صحبت می کند، قطعا کوچکترین بازار است، اما به دلیل موقعیت آن، در این بازار بسیار مهم است. هنگامی که بازارها روز یکشنبه بازگشایی می شوند، اقدام اولیه زیادی را می بیند، چرا که بیشتر سرمایه گذاران در سراسر جهان تمام تلاش خود را می کنند تا پس از مکث طولانی از روز جمعه، هر چه سریع تر به بازار بازگردند.

اگرچه بازار در سیدنی به اندازه مثلاً دیگر بازارهای مگا بزرگ نیست، اما به دلیل موقعیتش هنوز بخش بسیار مهمی از نقشه ساعت فارکس است.

نیویورک


در شرق استاندارد تایم، بازار در نیویورک ساعت ۸ صبح باز می شود و ساعت ۵ بعد از ظهر بسته می شود و نشان دهنده دومین بازار بزرگ تجاری FX در سراسر جهان، پس از لندن است. به دلیل اینکه دلار آمریکا چنین بخش عظیمی از دنیای تجارت است، بازار نیویورک بسیار نزدیک و به شدت توسط سرمایه گذاران در سراسر جهان تماشا می شود.

همچنین تغییرات قیمت در بازار بورس نیویورک تأثیر زیادی بر ارز ملی آمریکا دارد و نگاه کردن به بازار آمریکا قبل از شروع سرمایه گذاری معامله گران بسیار مهم است.

توکیو


ساعت بازار فارکس در ژاپن از ساعت ۷ بعد از ظهر EST و تا ساعت ۴ صبح EST است، این در واقع اولین بازاری است که در آسیا افتتاح می شود، به همین دلیل چنین بازار مهمی برای معاملات FX است. بزرگترین بخش از معامله گران فارکس آسیایی در حال رفتن به این بازار هنگامی که آن را باز می شود، که قبل از بازارهای هنگ کنگ و سنگاپور اتفاق می افتد، که همچنین بازی بخش عظیمی در جهان از معاملات فارکس است.

در اینجا، بسیاری از جفت ارز هر روز در حال معامله هستند، مانند USD/JPY، GBP/CHF، GBP/JPY، و بسیاری دیگر. هنگامی که بازار توکیو تنها بازاری است که باز است، این ایده بسیار خوبی برای نظارت بر دلار آمریکا / JPY است، چرا که آن را بسیار به شدت تحت تاثیر بانک مرکزی ژاپن، که بانک مرکزی این کشور است قرار می دهد.

بهترین ساعات برای تجارت فارکس چه هستند؟

تجارت فارکس منحصر به فردترین بازار به دلیل نحوه فعالیت آن است. واقعیت موضوع این است که همیشه سرمایه گذاری در این بازار به همان اندازه خوب نیست. همانطور که شما در حال حاضر می دانید، بهترین زمان برای سرمایه گذاری در بازار فارکس است که آن را فعال ترین می کند . این بدان معنی است که بسیار بهتر است برای سرمایه گذاری در فارکس زمانی که بیش از چند بازار در همان زمان باز است. هنگامی که بازارهای زیادی در سراسر جهان با هم باز هستند، جفت ارز ها بسیار نامنظم تر هستند، به این معنی که قیمت های جفت ارز در این زمان ها بسیار سریع در حال تغییر است.

هنگامی که تنها یک بازار باز است، جفت ارز به احتمال زیاد به گسترش پیپ بسیار کمی قفل شده است، که به این معنی است که آن به طور قابل توجهی حرکت نمی کند. برای درک اینکه در کدام بازارها زمانی که می خواهید شروع به معامله کنید ، بهتر است از شاخص ساعت بازار فارکس استفاده کنید.

سوالات اغلب پرسیده شده

میتونید بعد از ساعت ها فارکس را معامله کنید؟

تجارت فارکس به لطف جغرافیای زمین به مدت ۲۴ ساعت در روز امکان پذیر است. هنگامی که یک بازار در بخش خاصی از جهان بسته می شود، یکی دیگر باز می شود، به این معنی که شما همیشه گزینه ای برای تجارت فارکس. همچنین مبادلات محلی زیادی در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد که توانایی تجارت ارزها را به مردم ارائه می دهد.

آیا بازار فارکس 7 روز در هفته باز است؟

به طور رسمی، بازار فارکس روز جمعه ساعت ۴ بعد از ظهر EST بسته می شود و ساعت ۵ بعد از ظهر EST روز یکشنبه باز می شود. با این حال، از نظر فنی، شما هنوز هم می توانید ارزها را معامله کنید. یکی از دلایل این امر این واقعیت است که مبادلات محلی زیادی در سراسر جهان وجود دارد که به کار در تعطیلات آخر هفته نیز ادامه می دهند. یعنی همیشه نوعی حرکت در بازار وجود دارد، حتی اگر به طور رسمی بسته شود.

میتونید شب ها فارکس را معامله کنید؟

شما می توانید به راحتی در جهان فارکس در شب سرمایه گذاری کنید. وقتی یک بازار در حال بسته شدن است، بازار دیگری در حال باز شدن است. به این دلیل همپوشانی های زیادی وجود دارد که در دنیای فارکس اتفاق می افتد و به سرمایه گذاران توانایی تجارت جفت ارز حتی در شب را می دهد.

Share this article
Shareable URL
نوشته قبلی

درآمد در معاملات کپی 

نوشته بعدی

بهترین کارگزاران فارکس

دیدگاهتان را بنویسید
ادامه مطلب را بخوانید